Tuesday, April 5, 2016

Azhar Azfar Balik Kampung, Kuala Terengganu

Lama betul Azhar Azfar tak balik kampung Terengganu ziarah Nenek dan Tok Ki. Setiap kali ayah call nenek, mesti nenek cakap yang nenek rindu nak tengok azhar azfar.

Alhamdulillah.. Jumaat, Sabtu, Ahad lepas dapat juga kita bercuti di kampung, Ziarah nenek dan tok ki. Alhamdulillah nenek tok ki sihat.

Bawa Tok Ki Jalan-jalan. Then Beli keropok kat Tok Jiring. Tok Ki drive 

Erm...sedapkan keropok lekor rebus panas-panas


Ayah pun lama tak bawa korang balik kampung di Terengganu. Azhar Azfar pun rindun kan kat Nenek dan Tok Ki...

Waktu magrib, azhar azfar bagitau nak pergi solat kat surau kampung ayah.. ok lah... jom follow tok ki... sabil bawa azhar azfar ke surau Kampung Padang Pisang, ayah pun berceritalah kisah ayah waktu kanak-kanak dulu, tok ki selalu bawa ayah solat di surau ni... sekarang ayah bawa azhar azfar pula..

Inilah Surau Kampung Padang Pisang

Pok Harun jadi bilal kat surau ni..

Azhar Azfar pun seronok dapat ikut Tok Ki pergi surau.


Ayah masih ingat, waktu ayah kanak-kanak ayah pernah azan subuh di surau ni...



In Syaa Allah azhar azfar, kita balik kampung lagi yer jenguk tok ki dan nenek.

2 comments:

Sheila Adziz said...

seronok la ye blk kg jumpa tik ki... bw tok ki p jln ke? tok ki yg bawa p jalan tu... hehe

AzharAzfar said...

seronok...dah lama tak lek kampung katakan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...