Saturday, September 6, 2014

Azhar Azfar dah ada kawan mengaji

Assalamualaikum semua

Inilah kawan Azhar Azfar mengaji..

memperkenalkan Kakak Iman :) :)




Alhamdulillah kakak Iman berumur 7 tahun dah masuk juzuk ke-4 malam tadi alhamdulillah.
Bacaan Iman bertambah lancar..tajwid dan makhraj sebutan pun kira bagus juga...mama mula mengajar Iman ..Iman masih mengaji Iqra 4...bila mama dengar bacaan bagus...tukar ke Qiraati 4....pastu eh...rasa sesuai dan bacaan ok untuk masuk Al-Quran terus..

Alhamdulillah dapat kakak Iman senaskhah Al-Quran..bersemangat kakak Iman mengaji..walaupun mula bacaan pelan-pelan..tapi betul..tak banyak salah...habis juzuk pertama..semakin bertambah lancar.
Alhamdulillah..


Banyak sangat beza mengajar anak lelaki dan perempuan ni hihi..

Ajar Azhar Azfar..rasa satu taman ni dengar suara mama...
Ajar anak perempuan.....wallahhhh....suara bisikk bisikk pssstt je gituu...haha tiba tiba dah siap 4 mukasurat mengaji...

Walau Azhar Azfar dah khatam...kenelah teruskan mengaji juga kan....ragamnya lebih-lebih lagi sebab dah khatam...push factor tu kekadang memang kene push n psiko AzharAzfar ni...haha...walau akhirnya mengaji juga...almaklumlah...lepas khatam aritu lama sangat cuti beraya...bila suruh mengaji..jawapan AzharAzfar..."kitorang kan ngaji dan habis...." lorr...mang kene tazkirah sekejap..

hihi macam-macam.

Jom mengaji semua..

semoga kita tergolong Jutawan Al-Quran :)


wassalam

2 comments:

MasihaSulaimi said...

Alhamdulillah..diusia muda kwn si kembar dah boleh baca aq..seronok ajar budak2 ni sebab hati depa masih suci..senang nak masuk..hehe

AzharAzfar said...

betul tu Masiha..alhamdulillah suka tengok mereka mengaji alhamdulillah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...