Saturday, July 12, 2014

Alhamdulillah Muhammad Azhar & Muhammad Azfar Khatam Al-Quran

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...

Syukur 13 Ramadhan hari Jumaat yang penuh barakah ...

Muhammad Azhar & Muhammad Azfar khatam Al-Quran...


start dari Surah Al-Asr Azhar Azfar mengaji bersama-sama barulah ADIL kan khatam bersama-sama..... yang kelakarnya bila ngaji sama salah seorang ada yang tertinggal..pastu mengaji tak sama...tergelak-gelak je... 


ha..kan.. mama kene sebut 1..2..3... baru dapat ngaji sama-sama yang betul..taklah berterabur...tertinggal...kelakar saat ni...

macam ni kan bagus kan Azhar Azfar...

 hihi..adalah yang salah tu kannn...haha..




 Alhamdulillahh....

terbaikkkk !!!!

 Horayyyy!!!

 kami happyyyy!!!

 sooo cuteeee ...

 Alhamdulillahh...

tunggu ayah balik dari masjid..tak juga sampai rumah...makanya mama baca doa Khatam Quran...

huhu baru nak start baca doa je....perasaan dah rasa sangat sebak......AzharAzfar tengok mama dengan muka pelik je...mama tahan je......sebak sangat tak tau nak ceritakan bagaimana perasaan itu di saat AzharAzfar berjaya khatam Quran malam ni...

tengok...khusyuk Azhar Azfar doa....masa ni pun mama minta Azhar Azfar doa minta apa sahaja daripada Allah....

 Azhar memang khusyuk berdoa... Azfar main sikit...

Alhamdulillah.....Tahniah Azhar Azfar...

Doa mama sentiasa bersama Azhar Azfar..semoga menjadi anak soleh...semoga Allah senantiasa memberkati hidup Azhar Azfar...melindungi dan mengasihi Azhar Azfar..sentiasa menjaga hati AzharAzfar...membimbing dan sentiasa memberi hidayah dan melorongkan kebaikan, kebahagiaan AzharAzfar..menjadi khalifah Allah yang terbaik di dunia dan di akhirat...

semoga Allah permudahkan Azhar Azfar menjadi seorang hufaz, mendalami ILMU, mengAMALi dan mengIMANi  Al-Quran dalam kehidupan Azhar Azfar...

Ya Allah kasihlah kepada Azhar Azfar dan sentiasa sayangilah Azhar Azfar sehingga ke syurga Mu Ya Allah...

Ameen Ya Rabbal Alamennn

mama ajak keluar minum-minum makan-makan...tapi Azhar Azfar nak minum air milo je...dan abc... dan yang penting nak aiskrimmm...

Boleh sangat Azhar Azfar..

teruskan mengaji ye selepas ini setiap hari..jadikan Al-Quran sentiasa di hati Azhar Azfar kerana Al-Quran adalah salah satu yang akan memberi syafaat di akhirat kelak..selain kasih syafaat Rasulullah S.A.W tercinta.

Wassalam...

Friday, July 11, 2014

Al-Quran Juzuk ke-30

Assalamualaikum semua..

selamat menunaikan ibadah puasa ...sudah masuk hari ke 13 hari ini.



Alhamdulillah malam tadi Azhar Azfar dah mengaji juzuk ke-30...

Alhamdulillah alhamdulillah..dah mengaji Surah An-Naba di awal juzuk.

Syukur ... terima kasih Allah...

SubhanAllah

Alhamdulillah

Allahuakbar!!!



Tuesday, July 8, 2014

Al-Quran Juzuk ke-29

Alhamdulillah

Surah Al-Mulk pembuka tirai juzuk ke-29..


malam ke 10 Ramadhan...cepat sangat masa hampir habis 1/3 Ramadhan

semoga bertambah Amal dan Iman...

Ameen

Monday, July 7, 2014

Al-Quran Juzuk ke-28

Alhamdulillah

Juzuk ke-28 dua hari lepas ..


dah beberapa hari Azhar Azfar mengaji 'speed' laju...kdg macam eh lajunya baca (laju takpe yang penting betul) ni mama minta 'slow dow'n untuk juzuk 28 sampai ke khatam...

baru 5 tahun...mang kadang Azhar Azfar boleh tahan nafas untuk baca satu ayat..hukhuk...tapi mama nasihatkan dan dah ajar pun kat mana tempat yang sesuai untuk berhenti...laju je ye korang ngaji...

dah dah sekarang mama nak ajar cmne ngaji steady dan kalau boleh berlagu (bolelah kan sikit-sikit..kata nk jadi Imam kan..ameen).


wassalam :)

Thursday, July 3, 2014

Al-Quran Juzuk ke-27

Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah 5 Ramadhan dah harini ..memang sangat pantas kan...malam tadi malam ke-5 kita berterawih..ada 24@25 malam lagi...huhu rasa sedih pulak..rasa macam nape cepat sangat.

Alhamdulillah AzharAzfar dah mengaji masuk juzuk ke-27....pada juzuk ini kebanyakan surah-surah pendek dalam 3-5 mukasurat purata setiap surah.


bila AzharAzfar taknak tidur siang dan banyak sangat tengok cd kartun kat laptop ni...memang sangat memberi kesan masa mengaji. Masa mengaji tulah rasa mengantuk..pastu tengok kartun biasalah banyak anasir yang mengganggu mata dan otak...mengaji pun jadi slow...ini berlaku kelmarin....dan menuntut kesabaran mama nak duduk dengar AzharAzfar mengaji sebab banyak salah.

Alhamdulillah semalam Azhar Azfar balik sekolah dapat mengaji sekejap selepas Zohor terus terlelap sehingga petang. Malamnya Alhamdulillah mengaji sangat bagus seperti biasa...AzharAzfar pun memang tahu perkara ni...mereka kembar..kalau salah seorang over tengok tv je...nanti yang satu lagi akan kata "mana boleh tengok kartun banyak-banyak nanti ngaji banyak salah!! " hihi...

erm... tahu pun kan...mama kata dalam hati..

semoga AzharAzfar terus komited ye!!.. lepas khatam Al-Quran ini ada misi lebih besar mama impikan.

Doa banyak-banyak Ramadhan ini semoga semua dipermudahkan

Amenn..

Tuesday, July 1, 2014

Al-Quran Juzuk ke-26

Alhamdulillah....

AzharAzfar taknak pergi sekolah..seperti kata mama kalau taknak sekolah kene ngaji berapa??

akibatnya..malam tadi AzharAzfar mengaji masuk ke juzuk ke-26..rekod terbaru setakat ini berjaya dicapai oleh Azhar Azfar..


Alhamdulillah misi mengkhatamkan Al-Quran oleh Azhar Azfar pada Ramadhan ini ...

dan misi ini telah dicabar oleh Ayah haha..

bertambah-tambah AzharAzfar nak menang mengaji nak lawan dengan Ayah..mama layan je..dan bagi sokongan moral, masa dan komited dengan azam AzharAzfar yang nak mengaji setiap hari 20, 30, dan terbaru Azhar kata nak mengaji 50 malam tadi...senyum je mama dengar sambil gosok baju sekolah Azhar Azfar dan tudung mama :).

Wassalam..

ni pun dah beberapa malam sejak Ramadhan AzharAzfar tidur lewat...selepas bertadarus, Azhar Azfar selang seli duduk depan laptop mama juga. untuk setiap beberapa muka surat mama bagi rehat tapi hari ini Azhar Azfar sangat bagus!! Momentum dan semangat tinggi Azhar Azfar mengaji terus 4 muka surat tanpa henti, berehat sebentar dan terus menyambung semula mengaji 4 muka surat menjadikan hari ini rekod juga untuk Azhar Azfar mengaji keseluruhan 16 muka surat .....alhamdulillah...belum lagi tertunai hasrat AzharAzfar nak mengaji 20 mukasurat seperti yang diimpikan sebelum ini oleh mereka...apapun mama ucapkan Tahniah untuk Azhar Azfar..semangat AzharAzfar memang berkobar-kobar sejak Ramadhan ini untuk khatam Al-Quran secepat mungkin (mama banyak juga psiko ni hihi).

Alhamdulillah.. (eh tadi dah bagi salam huhu)

Ok Salam semua :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...