Sunday, May 18, 2014

tolonglah Azhar Azfar jangan buat lagi macam ini yeee

semalam menjadi pengajaran lagi untuk kami Mama Ayah Azhar Azfar...

jiran kitorang ada majlis kenduri kawin, maka khemah pun sepanjang jalan ni depan rumah kitorang.



dari pagi benarkan Azhar Azfar keluar rumah sekejap

dah tengahari tak larat mama nak jerit panggil azhar azfar balik rumah yang berlari ke sana sini main basikal kawan depan rumah..

mama suruh masuk dan mama kunci pintu mangga juga

sampailah ke pukul 3 macam-macam azhar pujuk mama tolong buka pintu sebab diorang nak pergi main..

keluar dari bilik nampak Ara dan Fateh duk bersila depan pintu.....alahaiiiii kesianla pulak...terpaksalah bagi kunci yang mama simpan dalam poket dari tengahari.

erm....keluar masuk rumah....main basikal kereta ke sana ke mari mereka bertiga...tak lama selepas itu Ayah balik kerja...oklah...

dah senja ....petang....Ayah keluar nak suruh azhar azfar masuk....mama kat dapur terdengar ayah start motor...ukk dalam hati..mana diorang pergi ni.....mama tenang lagi...

 2, 3 kali round ayah pusing singgah rumah tanya....diorang ada dalam bilik tak....takde mama jawab....uhuhuhuhu...mama pergi depan rumah...nampak ayah fateh pun start motor juga ...ohh da rasa lain macam sikit dalam hati....mana budak bertiga ni pergi...


uhh

runtun jiwa senja semalam....

dalam hati..."sayang balik ye....azhar azfar balik rumah ye....mama tunggu ni...dengan berdoa Allah jaga mereka"

keluar rumah lagi...memang dengar bunyi moto ayah ayah fateh pusing-pusing cari diorang keliling kawasan perumahan...

ermmm.....mang dah rasa cuak dan risau sangat....

mama masuk rumah semula...
berdoa dan terus berdoa lagi....

tengok jam dah pukul 7.15 dah...

Ya Allah dah nak magrib ni.....Azhar Azfar pergi mana ni.....baliklaahh mama tunggu ni ...

'
'
'

mama keluar lagi....

tengok basikal dan kereta fateh mang takde kat rumah....mang sah sah diorang pergi main dengan basikal dan kereta ni tadi

Ya Allah...


'
'
'


tiba-tiba terdengar bunyi basikal di tolak....

uhh dari jauh mama nampak azfar menyorong basikal.....uhhh alhamdulillah syukurrrr syukur....


'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
mama ayah terdiam je malam tadi sejak azhar azfar sampai rumah..

nak marah pun bersyukur mereka bertiga selamat sampai rumah..syukur sangat....
terbayang-bayang macam manalah mereka boleh pergi sejauh itu pergi kedai nak cari aiskrimm...


 Dah lapar sangat la tu korang

 Kepenatan..perut pun tengah lapar..makan jemput2..


 selepas tu mama ajak azharazfar mengaji


masa ni tolong mama buat kulit karipap...erm..mama tengok je azharazfar buat apa...suka hati azharazfar nak buat apa kan...setakat main masa-masak macam tu mama tak kisah pun....

walau sebenarnya mama masih speechless......dalam hati tak henti bersyukur..terima kasih Allah....




 

huhu

Azhar Azfar...tolonglah jangan buat macam ni lagi ye

mama dah bagi keluar rumah mainlah elok elok
mama tak bagi keluar korang macam memberontak tak dapat main kan...
lagilah budak lelaki yang sangat aktifff cerdik bijak pandai...kreatif adventerous....suka sangat dengan cabaran...

bukan mama tak kawal korang pun...
mama berjubah bertudung sepanjang masa dalam rumah keluar masuk rumah perhati azhar azfar ....huhuhuhu.....sampai jiran-jiran kata...ish tengoklah anak-anak ko ni.....seramm lahh

uhhuhu runtun jiwa....nangess dalam hatiii


Azhar Azfar tolonglah jangan buat lagiii

harini kenduri kawin kat rumah jiran...



ini masa pagi rewang...tengok AzharAzfar tak boleh pergi jauhh

terpaksa kuarantin azhar azfar.. kurung kat rumah je tak boleh keluar..
sudahnya mama pun tak boleh rewang juga...bila mama keluar je azhar azfar dan fateh pun nak keluar juga..terpaksa simpan kereta dan basikal fateh kat dapur...mang mama berkeras tak benarkan diorang keluar harini... walaupun diorang dapat keluar sekejap sekejap tu pun dah semengah mama tengok korang bertiga main.. rasa macam nak buang je basikal dan kereta fateh huhuu.. (uhuu tergamak kan sampai cakap cmni, tp taklah sorok je pun ok)

 Sempat juga azhar azfar rewang pagi tadi...



ermm...


cakap banyak pun tak guna

syukur AzharAzfar dan Fateh Allah pelihara semalam dan selamat ke pangkuan kami...

Wassalam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...