Monday, May 19, 2014

Azhar Azfar ada periksa pertama harini!

Assalamualaikum

Alhamdulillah malam tadi AzharAzfar dapatlah juga tidur awal..walau lah tak berapa nak awal sangat.

harini ada peperiksaan pertama buat azharazfar di sekolah PASTI edukids.

kelakar pun ada....lucu...tak tau nak belajar apa nak periksa..

tetiba mama teringat masa mama sekolah tadika kemas dulu kat kampung..hehe..umur 6 tahun

yang mama ingat...pergi sekolah waktu itu takde baju seragam pun..pakailah baju apa nak pakai..rasanya baju kurung kot ek...hihi tak berapa nak pasti..pastu pergi sekolah belajar ABC makan...main-main...belajar lagi lepas tu balik.

yang paling ingat masa sukaneka tadika..memang sangat best...dan lagi satu masa musabaqah Al-Quran....hebat je bunyinya. musabaqah pun sebenarnya pertandingan membaca Al-Fatihah dan azan....sapa betul bacaan dan sedap menangla (camtu la kot penilaiannya ek).

mama?? menang tak??? hahahahaha mestilah TIDAk....hahahaha haru...camne ntah baca Al-Fatihah pun boleh salah...selepas hari musabaqah tu tak habis-habis mama kene perli kene abang kakak dan juga pakcik makcik...huhuhu kelakoooorrr...

nak tau nape...masakan tidakk.

mama baca Al-Fatihah...mula-mula tu dr A'U.....betul...sampailah ke ayat...IHDINASSS Sirotol mustaqimmmm....

aikkk......tp mama tak baca cmtu..... (huhu mama baca Ihdinasss DI TOTOL mustaqimmm)  uhhuhu hancuss terus....mg salah hilang markah terus..

korang nak tau pe maksud 'ditotol' tu x??

hihi kalau dalam jawa..maksudnye ditotol = dipatukk... huarghhh (camnelah aku boleh sebut camtu kan ..sadiss tul)

uhuhuh abis mama lepas tu kene perli...nur...ko nak totol apa....cam ayam pulakkk....lama sei kene perli smpai sekarang ni kalau ada pakcik makcik yang ingat diorang akan sebut lagi (uhuhu malu sei).

So, harini AzharAzfar periksa Bahasa Melayu dan Al-Quran...tanya Cikgu...Cikgu kata jangan risaulah...diorang biasa akhirnya akan buat sama-sama hihi..

mama kalau kecik lagi pun umur 5 tahun mang blur lagi....tak tahu periksa tu pekebendanya. apa yang cikgu suruh buat kat sekolah mama kut jelah..hihi....sbb tu tak berapa nak cerdik hihi.

Semoga AzharAzfar dapat menjalani peperiksaan pertama AzharAzfar di sekolah dengan baik ye...nanti balik sekolah kita belajar sama-sama bahasa inggeris dan matematik untuk esok pulak tau..

panjang mama tulis pagi ni...

line dah ok!! yezzaaaa...ayah sik dok suh update jeee....haaaa..da laju updatelahhh cepat....

Baik BOS! huhu takde alasan lagilah nampaknya...hihi

Wassalam.

2 comments:

Rizziela said...

dah musim exam kan

AzharAzfar said...

baru jer habis exam...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...