Thursday, May 29, 2014

Al-Quran Juzuk ke-21

Alhamdulillah..

Dua hari lepas Azhar Azfar dah mengaji juzuk ke-21

Alhamdulillah...bacaan AzharAzfar semakin baik...tajwid pun semakin baik...

Alhamdulillah...mama bukanlah terror sangat pun tapi untuk didikan AzharAzfar mama buat yang terbaik ye!!

Dari Surah Al-Ankabut dah beralih ke Surah Ar-Rum...

InSha Allah malam nanti Azhar Azfar beralih ke Surah Al-Lukman juga.....

banyak pengajaran dari Surah Al-Lukman ini bagaimana tentang didikan anak-anak mengikut Islam dan Rasulullah

inShaAllah dalam mengaji mama selitkan juga pengajaran dari setiap Surah...mama pun masih belajar juga..

Sayang Azhar Azfar!!!!




tak nak makan nasi lemak kedai lain

Sudah.... Azfar nak juga makan nasi lemak yang Acik buat tu sedap...takla jauh sangat kedai nya adalah 10minit juga...tapi ada je kedai yang 5minit dari rumah ni

 berselera kan Azhar Azfar makan... alhamdulillah..makanlah banyak-banyak ye...


ni mama punya..hehe mama tak biasa makan nasi lemak...favourite kalau makan kat kedai ini adalah kuewtiaw goreng dan sambal sotong..tapi kitorang datang lambat..dah habis..

tapau juga nasi lemak kosong dua bungkus untuk Azhar Azfar ...dah memang itu AzharAzfar suka...taknak telur goreng..taknak ayam juga..

dan tapau juga untuk Hasif dan Hanif...dan Cik Min :)


 sukalah kan korang dapat main sama..buat sepah hahaha


sebelum balik singgah taman tapi sekejap je sebab dah gerimis..





balik... mengaji.....tengok upin ipin...dan tidurrrr....

Nasi lemak Acik buat tu sedap...

Azfar sejak akhir-akhir ni takde selera makan... yang paling Azfar suka makan tomyam lagi kalau Ayah yang masak..

makanya...mama pun ajak Azhar Azfar sarapan lah

 berselera sungguh Azhar Azfar bersarapan nasi lemak ni..memang sedap pun kan..

lepas sarapan, mama ajak Azhar Azfar main kat taman




sampai rumah... selepas mengaji..
pe lagi Azhar Azfar main lagii... sampailah tertidur... taknak makan tengahari..maka mama tak masak hihi

Azhar nampak gambar ni tadi..boleh Azhar tanya..

ya Allah bersepah nya abang adik buat.....sapa yang kemas ni mama....
mau tanya plak Azhar ni....haa mama lah kemass


petangnya pula..Azhar Azfar bermain dengan Fateh seronok sangatlah korang kan..


cuaca redup....mama kata nak main depan rumah je... mama suruh Azhar ambil tikar..kerusi..
sudahnya korang siap baring...suka hatilah janji mama nampak depan mata..

sampai ke malam AzharAzfar taknak makan nasi..

Azfar nak juga makan nasi lemak....
lorr...huhu terpaksa Ayah cari nasi lemak sekitar sini..huhu tapi hampa yang ada cumalah nasi lemak kat kedai mamak...huhu belilah juga walau rasanya ...erm...



Yeay!! Cuti sekolah!!

Azhar Azfar cuti sekolah bermula pada hari isnin....semua PASTI mungkin bercuti pada hari yang sama.

memang sangat suka lah Azhar Azfar kan...

Azhar Azfar main dalam rumah je....mama tak benarkan keluar rumah..kalau nak main kat luar pun mang kene pantau lah korang pergi mana nanti...uhh letihla mama nak keluar masuk rumah ..






 inilah mainan Azhar Azfar kat rumah.....huhu peralatan pertukangan Ayah...haha..mama perhati dan tengok jelah...yang penting jangan gaduh main cucuk cucuk sudah la



akhirnya main sampai tertidur....


 sehinggalah bersambung ke petang dan malam....bersama Fateh






















 Fateh pun suka makan coklat cheese ye...ok nanti auntie buat lagi ye


Ayah balik dari kerja..sampai rumah..geleng kepala je...haha

Piala Thomas 2014

Assalamualaikum semua

Semalam..sejak petang mengikuti Piala Thomas akhir antara Malaysia vs Jepun.

Pertama kali Jepun masuk final Piala Thomas.

Kami adalah penyokong tegar yang menggegarkan rumah Cik Nana Cik Jali...

kecuali Ayah yang memang hihi...tiada semangat kesukanan kan ayah kan hihi





 Cik Nana sempat bagi sesi tuisyen pada Azhar Azfar


apepun...hampa dengan perseorangan kedua...beregu pertama boleh menang juga jika lebih gigih...dan Liew Daren  telah membuat yang terbaik sehingga rubber set walaupun akhirnya kemenangan pada Jepun.

tapi takdelah rasa macam...pe lah Malaysia ni main hampeh je kan...so far oklah.

Sepanjang game berlangsung mama kata kat Azhar Azfar...doa kan baju kuning menang Thomas malam ni..tak henti henti Azhar Azfar doa..sebab mama janji kalau Malaysia menang mama belikan set badminton tuk Azhar Azfar hehe...

tapi Malaysia tak menang akhirnya...dan Azhar Azfar tetap minta hadiah set badminton ... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...