Tuesday, March 18, 2014

Selamat Hari Lahir Ke 5 Buat Azhar Azfar

Alhamdulillah..
pejam celik.. pejam celik sudah 5 tahun anak kembar ayah ni...
kebiasaannya Mama lah yang selalu update blog ini...
hari ini ayah rasa nak update satu entri..boleh kan mama?

Sudah 5 tahun umur Azhar Azfar...
ini bermakna umur ayah turut meningkat..
2 hari lagi hari jadi ayah pula.. 
maka genap la umur yah 36 tahun...
terasa cepat betul masa berlalu...


ayah merasakan seolah-olah Azhar Azfar baru jer lahir..
masih teringat ayah pada Azhar Azfar waktu AzharAzfar lahir...
waktu di Hospital Putrajaya..
AzharAzfar masih sangat kecil...
ayah nak dokong AzharAzfar pun tak berani... maklum la..baru jadi ayah...

sekarang AzharAzfar sudah besar..sudah 5 tahun...
AzharAzfar sudah pandai mengaji...
dah masuk Quran besar... sudah hafal banyak surah pendek..
sudah pandai bakar roti sendiri... 
sudah pandai bancuh air sendiri...
bila ayah ke dapur..nak masak... AzharAzfar sibuk nak tolong masak...
bila ayah nak solat.. AzharAzfar pun nak solat...

Mama..Mama banyak berjasa tau pada Azhar Azfar..
mama lah yang menemani AzharAzfar di rumah bila ayah kerja..
mama lah yang ajar mengaji.. ayah sekali sekala jer...
maklum la ayah ni bila bilik keje badan dah penat...
maklum la..ayah nak gi surau lagi.. nak pergi belajar kitab lagi dengan ustaz..
ayah ni bukan la ayah yang baik sangat dan tau sangat pasal agama...
kerana itu la..ayah terpaksa korbankan sedikit masa pergi belajar agama..
ayah ucapkan terima kasih sangat pada Mama AzharAzfar..
Mama la yang selalu hantar kamu ke sekolah...
Mama la yang selalu sediakan makan minum kamu...

Azhar Azhar...
Ayah bercita-cita ingin menghantar AzharAzfar ke Tahfiz...
doa AzharAzfar jadi Hafiz...
doa AzharAzfar jadi Imam...
doa AzharAzfar jadi Ustaz...
doa AzharAzfar jadi Anak yang SOLEH...
doa AzharAzfar jadi Hamba Allah yang Bertakwa..
doa AzharAzfar jadi Pendakwah yang berjuang menyebarkan Agama Allah yang benar...

Ayah doa AzharAzfar dirahmati Allah..
Ayah doa AzharAzfar mendapat Redha Allah...
Ayah doa AzharAzfar sentiasa mendoakan ayah dan Mama...
Ayah doa AzharAzfar sentiasa berdoa untuk agama Allah..

Ayah doakan semoga Azhar Azfar Dirahmati Allah
Ayah doakan semoga Azhar Azfar sentiasa Mendapat Redha Allah...
Bahagia di dunia dan juga akhirat...

Amiiinnn....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...