Thursday, February 27, 2014

Al-Quran Juzuk ke-14

Alhamdulillah...

Hari ini Azhar Azfar membaca lampiran baru Al-Quran di juzuk ke-14.



Alhamdulillah...
Alhamdulillah..

sebagai ibu bapa..apakah yang lebih bernilai melebihi harta benda dan wang ringgit..

Mama Ayah akan berikan didikan yeng terbaik buat Azhar Azfar..

harta benda... wang ringgit... Azhar Azfar doakan Mama Ayah dapat berikan yang terbaik ye...seperti mana doa-doa yang selalu Mama Ayah ajarkan pada Azhar Azfar... Azhar Azfar anak-anak Soleh.. ALLAH Maha Mendengar dan sangat sayang pada nak-anak Soleh seperti Azhar Azfar..


Azhar Azfar selalu doa bila kita nak cari parking bila kita nk park kereta kat mana-mana...Allah beri dan kabulkan kan..senaang je dapat parking..Alhamdulillah..

Azhar Azfar selalu doa sebelum kita keluar rumah kan... Allah jaga kita kan dan Allah pelihara kita sepanjang perjalanan sehingga pulang ke rumah kan..

Azhar Azfar selalu doa sebelum masuk dalam rumah sebab Azhar Azfar tahu dan taknak bagi jin syaitan ikut kita masuk dalam rumah kan...

Azhar Azfar selalu doa sebelum tidur dan ambil wuduk kan... Allah pelihara Azhar Azfar dan Azhar Azfar tidak mimpi dan mengigau yang bukan-bukan kan.. Allah perintahkan Malaikat jaga Azhar Azfar kan...betul tak..Azhar Azfar percaya kan..


Azhar Azfar tahu kan.. itulah ajaran Rasulullah.. itulah akhlak Rasulullah... 



Rukun Islam Rukun Iman... perkara asas yang perlu di didik dalam jiwa anak-anak

Syahadah..solat 5 waktu...berpuasa pada Ramadhan...haji dan umrah dan zakat...

Mengenal dan beriman pada Allah SWT... Rasul-Rasul...Malaikat-Malaikat...Kitab-Kitab...Hari Kiamat dan Qada' dan Qadar.


Azhar Azfar doakan Mama Ayah jadi pendidik dan IbuBapa yang cemerlang pada Azhar Azfar ye..

Sayang Azhar Azfar....


Ameen ya rabbal alameen.

Selamat Ulang Tahun Nyai...Hajah Siti Zaton binti Rostam.. Sayanggg Nyaii..

Alhamdulillah..

Hari ini ulang tahun buat Mak yang ke 64 kalau ikut Masihi...

Alhamdulillah syukur Allah kurniakan Mak dengan kesihatan yang baik...


Doaku buat Mak..

Mak...indahnya sekiranya dapat salam cium tangan Mak setiap hari...
Mak...indahnya sekiranya dapat peluk cium Mak banyak kali sehari...
Mak...indahnya sekiranya dapat bersama-sama dengan Mak setiap detik hari...

Mak...
Camne nak ucapkan dengan kata-kata...

Pengorbanan Mu...
Ketulusan Mu...

Mak... kenapa Mak seolah-olah memahami apa yang anak-anak rasa
Mak... bagaimana Mak seolah-olah boleh rasa apa yang anak-anak sedang alami

Mak.. anak ini tak pernah luahkan kesukaran...kesengsaraan...
Tapi kuasa Allah jadikan naluri hati seorang yang bergelar Mak... 
Sangat memahami... Sangat mendalami...

Mak.. anak ini masih belum dapat berbakti..
Mak.. anak ini masih lagi meniti mencari di mana diri..
Mak.. anak ini masih bingung memikir jawapan di cari..
Mak.. doamu.... tulusmu... kasihmu.. bagaimanakah dapat ku balas semua itu Mak...

Mak... anakmu minta ampun maaf di atas segala pengorbanan dan penderitaan selama Mak punyai anak ini...

Mak... anakmu ingin terus berada di setiap doa Mak setiap kali Mak bermunajat pada Ilahi...

Mak...anakmu menangis setiap kali rindukan Mak..
Mak...anakmu menangis setiap kali ingin memeluk Mak..
Mak...anakmu menangis setiap kali terbayang memori bersama Mak..

Sungguh anakmu ini sangat-sangat rindukan Mak... sayang Mak...

Mak..

Doaku dalam munajat..

"Ya Allah...ampuni dosa-dosa kedua IBUBAPA ku Ya Allah...ampuni mereka ya Allah...berikan hidayah Mu pada mereka Ya Allah.. berkatilah mereka Ya Allah.. kuatkan iman mereka padaMu Ya Allah..berikan kesihatan yang baik kepada mak Ya Allah...berikan aku peluang membalas jasa-jasa mereka Ya Allah...berbakti pada mereka Ya Allah..aku tiada upaya Ya Allah hanya padamu aku bermohon Ya Allah... kuatkanlah ikatan kasih-sayang kami Ya Allah...ikatan yang membawa ke Jannah Mu Ya Allah...Ya Allah Ya Allah....ameen ya rabbal alameen..."

Mak...camne lagi ye nak luahkan dengan kata-kata..dengan bicara..
Diri ini seperti mahu terbang berada dalam dakapan Mak.. peluk Mak.. bukan hari ni sahaja...tetapi setiap hari Mak..

Mak...ampuni dosa anakmu ini Mak...terlalu banyak dosa-dosa anakmu ini Mak..

Ampuni anak mu Mak... 
Maafkan anak mu Mak...

Sayang Mak..





Salam Sayang dan penuh kerinduan dari kami di sini Mak..

InSha Allah kami akan pulang..

Azhar Azfar setiap hari sibuk ajak balik umah Nyai...sayang Nyai...rindu Nyai...kata Azhar Azfar..

Terima kasih atas segalanya Mak... Nyai...

Andai Mak boleh baca ini... huhu sayang Mak..

Wassalam

Al-Quran Juzuk ke-13

Assalamualaikum semua....

Lama mama tak update blog ni..huhu..banyak nak diceritakan sebenarnya.

tapi mama rekodkan yang ni dulu ye Azhar Azfar...

Alhamdulillah 17hb Februari Azhar Azfar da masuk juzuk ke 13...lambat sikit..sebab masa mengaji tak menentu dan kebanyakannya Azhar Azfar terpaksa mengaji dengan ayah ..tu pun waktu malam atau pada hari sabtu ahad je. Ok lah kan Azhar Azfar ye


 Moga Azhar Azfar jadi anak-anak Soleh..

Ameenn.

Wednesday, February 5, 2014

Al-Quran Juzuk ke-12

Assalamualaikum..

Alhamdulillah AzharAzfar dah masuk juzuk ke 12 pada 3 Feb kelmarin.



Alhamdulillahirabbilalamin....setiap kali Azhar Azfar ikut mama ayah solat jemaah, sebak je rasa...inShaAllah lepas ni akan latih untuk jadi Imam inShaAllah...

Dah masuk Surah Hud...

Pagi ni AzharAzfar nak terus bercuti taknak pergi ke sekolah...hihi..mana boleh AzharAzfar, mama pun nak pergi sekolah juga kan..

Azfar siap ugut mama "ok...adik nak tengok lepas mama anta adik abang pergi sekolah, mama balik rumah ke pergi sekolah.." hihi..eh betullah mana ada mama pernah tipu kan....

AzharAzfar memang membahagiakan walaupun kadang-kadang sangat membuatkan mama grrrr.....

Wassalam.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...