Friday, January 3, 2014

Roti Bakar

Assalamualaikum semua...

Post pertama di tahun 2014. Dua hari tak sempat nak update lantaran internet yang lentok-lentok gayanya.

Azhar Azfar sejak berumur 3 tahun lagi memang dah pandai masak nasi, mama kata kira berapa pot...berebut-rebut nak cuci beras dan letak periuk nasi di tempatnya.

Kalau tumis ape-ape mama masak pun dorang tolong, masak sayur bening lagilah senang, Azhar Azfar tolong masukkan sayur dan 'godak' katanya haha.

Tapi sebelum ni Azhar Azfar masih tak reti nak petik dapur gas untuk hidupkan api. Mama ayah pun tak benarkan.

Erm...usia hampir menginjak 5tahun tahun 2014 ni, AzharAzfar dah berjaya memetik api tu.

Huh seram pun ada, bukan tak percaya dengan AzharAzfar tapi...uhh seram seram.





malu nak tunjuk dapur...huhu...nanti da reno dapur baru boleh ambik gamba lain ye. :)

Tengoklah Azhar Azfar ni masa selepas maghrib, selepas mengaji terus mintak mama roti bakar, mama pula barulah nak juga duduk atas sejadah lama sikit lepas ajar AzharAzfar mengaji.

Senyap je....pastu terfikir....senyap je budak dua orang ni....

Uish kat dapur rupanya...hahhhh tulah... dorang da siap nak bakar roti dah... erm....saborjelah kan.

Siang sebelum tu plak hari sabtu, mama tengah jemur kain di halaman depan...

masuk rumah je.....tadaaaaa....wahhh bau ape yang sangat sedap ni... terus jerit...

Ayahhhh......dorang buat ape kat dapur...

huhu...dah siap pun bakar roti....pandainya AzharAzfar kan.





yang ini pulak selepas pulang dari hari pertama sekolah...masak je apa yang ada...ikan keras lagi kat freezer...tumis telur kicap jela..

hihi AzharAzfarlah yang masak...mama ajar masukkan apa...kawal api macam mana...letak garam banyak mana...oklahkan.

leh juga jadi Masterchef Kid giteww...hihi

2 comments:

mira dila said...

pandainya azfar azhar ni memasak ek..huhu..masa kecik kecik dulu..saya tak penah pun sentuh dapur memasak tu..hahaha..saya main oven je masak sosage masak benda goreng goreng..itupun masa darjah 3..pandai betul mereka ni..hehe..
*roti bakar pun saya guna pembakar roti je..tak penah lagi try pakai kuali :3

afi adieleisya said...

Wah hebatnya Azhar Azfar ni.. Moga jadi anak2 soleh ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...