Monday, November 11, 2013

Al-Quran Juzuk ke-4

Alhamdulillah..

Perlahan-lahan Azhar Azfar dah mengaji masuk Juzuk 4 malam tadi.

Alhamdulillah, mama tak paksa sangat mengaji Azhar Azfar cuma mama tekankan displin semasa di rumah paling bagus 3 kali mengaji satu muka surat sekali dalam sehari, so sehari dapatlah mengaji paling bagus 3 mukasurat.

Walau kekadang ada hal-hal yang tak dapat dielakkan seharian pun tak mengaji.

Iyelah sementara mama duk kat rumah ni kan...nak la juga pahala mendidik AzharAzfar tuk akhirat.. Inshaallah.

Nak bagi harta dunia mama tak mampu lagi sekarang, tapi Inshaallah mama bagi yang terbaik untuk ilmu akhirat Azhar Azfar ye.

Apa yang mama perhatikan sekiranya banyak masa Azhar Azfar di depan laptop menonton cerita kartun ke, madagascar ke, seafood ke dan lain-lain. tahap mengaji AzharAzfar merudum. Banyak kesalahan bacaan, tajwid dan tak fokus. Asyik meliar je mata tu, maka mama terpaksa hentikan AzharAzfar dari tengok kartun..dan memang ia sangat membantu.

(maaf ye mama ni kekadang konon sibuk sampai AzharAzfar terbiar kat rumah sudahnya AzharAzfar ambil laptop dan tengok kartun, maafkan mama ye)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...