Monday, September 23, 2013

Karenah Azfar mengaji


Azhar Azfar...

Setiap kali ayah ada kat rumah...taknak ngaji dengan mama...
nk ngaji dengan ayah...
(dalam hati mama, takpe ngajilah dengan ayah..mama nak dengar dari jauh)



 


[Azfar]
setiap kali ngaji dengan ayah...tone suara naik tinggi pastu tak dengar...(mcm menjerit-jerit ngaji)

pastu kejap-kejap..
mamaa.....bunyi 'uzz' kan...
(kitorg jauh..mama duk kat ruang tengah rumah, Azfar mengaji kat ruang depan..adalah jarak 6meter)

selang beberapa minit..
mamaaa.....'adh' kan..
'adh' kan mama kan...
iye...
ha kan adik kata 'adh' kan ayah ni...salah je
(suara ayah tak dengar)

mama....mamaaa...
emm..
bunyi 'zal' kan..... (jenguk mama dari jauh..tgu mama respons)
'zal' kan mama kan...
mama angguk..
haa..kan adik kata 'zal'..

tak lama..
Azfar jenguk tapi dah bangun sengetkan kepala...
mamaa... 'mustaqimmm' kan
kan...kan...
iye...betul...
(tetap xdengar suara ayah)

seminit lepas tu dah bangun lagi tapi berhenti separuh kat pintu ruang tengah...
mama...ayah kata 'atth'...adik kata 'at' betul tak mama...
mamaa....
betulla tu apa ayah kata...(tunduk senyum cam malu)

tak sampai seminit lagi...
lari terus kat depan mama...mencangkung...
mamaaa...ayah katakan...'munkzirin'...betul ke...
(mama senyum gelak dalam hati je)
betul...kan ayah yang ajar adik kan... (terus lari)
ayah betullah..
dahlah ngajilah dengan mama (baru dengar suara ayah)

------------------------------------------
bila ayah ada, sedaya upaya nak mengaji dengan ayah, sebab mama tegas dan garang kot . tapi mama juga yang dirujuk.. kesian ayah tau... .

2 comments:

Rizziela said...

Mcm tak percaya ayah ajar ajer tu gayanya

AzharAzfar said...

haah memang macam tu lah kembar kalau ayah yang ajar ngaji...lebih lebih lagi Azfar...manja..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...