Saturday, December 29, 2012

Korang ni..Cuba Duduk Diam-Diam


Pening kepala tengok gelagat anak kembarku ini.. kebiasaan apabila aku OT pada hari Sabtu atau ahad, aku akan bawak anak-anakku ikut bersama aku... ketika di tempat kerjaku, macam2 hendak dipegang, hendak disentuh... pelik agaknya barang2 yang dilihat...
Rak tempat letak buku atau beg
"Ayah..macam ni boleh?"...boleh, jangan naik tinggi2 ya..
Aik lagi tinggi naik...
Azhar!! Dah cakap kan..jangan panjat tinggi2...
kerusi buat macam naik kereta
Lepas tu main kerusi pula buat macam naik kereta..haha

Second Time Buat Nasi Dagang Terengganu


Mama cadangkan Ayah buat nasi dagang sama untuk dibawa ke opis Ayah. Biasa la, opis Ayah ni selalu jer ada staf buat makan2... So, kali ini Ayah pula nak buat makan2.. bukan apa, bolehlah praktis buat nasi dagang resepi Mak tu.. yang mana kali pertama buat, kuah nasi dagang tak berapa nak menjadi, tak sama sangat dengan kuah yang Mak buat.. Kata Mak, nasi dagang ni kena selalu buat, baru la menjadi...
Banyak juga bahan2 yang kena beli.. ikan tongkol... tak ada ikan tongkol..tak best la makan nasi dagang.. kalau di Terengganu, orang Terengganu panggil Ikan Aye. Ayah tak pernah puas makan nasi dangang masakan Mak.. memang best la..
dagang01
Santan yang dicampurkan dengan garam dan dimasak
dagang02
Kemudian bahan-bahan dimasukkan dan dikacau sehingga sebati
dagang03
Lama kelamaan kuah makin pekat dan warna juga sudah berubah
dagang04
Beras nasi dagang di rendam semalaman
dagang05
Inilah nasi dagang yang telah masak
dagang06
Ini kuah nasi dagang yang sudah masak..tetapi masih belum menepati apa yang kami inginkan.. belum betul2 rasa macam masakan mak.
dagang07
Acar..mudah sahaja nak buat...
dagang08
Ayam goreng berempah.. dimasak oleh Mama.. sebenarnya nasi dagang tak perlu dimakan dengan ayam goreng..tetapi orang opis Ayah ni suka makan nasi dagang ditambah dengan ayam goreng...
dagang09
Kueh tambahan yang dibuat oleh Mama.. nama apa tah kueh ni.. kalau kat rengganu orang panggil tepung kapur
dagang10
Ini donat.. selalu juga mama buat donat ni...
dagang11
Inilah semua menu masakan untuk dijamu untuk opismate Ayah..

Wednesday, December 5, 2012

Gara-gara terpengaruh dengan Movie Spiderman

Beginilah telatah Azhar dan Azfar... diberi sorang satu kopiah, kreatif pula Azfar.. kopiah dipakaikan pada muka.. bila ditanya, katanya "adik nak jadi Spiderman"..alamak!!! ini mesti terperngaruh dengan movie spiderman yang ditayangkan kat tv hari tu.. Si Azhar (abang) pun sibuk nak jadi Spiderman macam adiknya.. adeh... apa2 lah korang...
  
 Si Azhar nak pakai juga tak dapat coz' kopiah kecil...

Berjogging Di Taman Permainan Setia Alam

Hari tak kerja, hari minggu pula tu, bawa kembar dan mamanya sekali ke taman permainan kat Setia Alam. pernat bermain, mama pula ajar jogging.. ok la.. best juga, dah lama tak joging...
Azhar kepenatan
Tu la Azhar, lari laju sangat..sampai tinggalkan kitorg, penat la tu.. tak per, jom tengok taksik dulu...hehe
Azhar Azfar
Suka ya korang lepak kat tepi tasik...tak per, lain kali kita gi jogging lagi.
Azhar Azfar
Ok la Azhar Azfar... jom kita balik.. ayah dah penat ni...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...