Tuesday, April 12, 2011

Tetamu tidak diundang - mengacau jer

2.00am, "Mama...Tuu..mama...tu..." itu la kata-kata anak sulungku sambil menunjukkan jarinya ke arah dinding bilik kami itu. Oooo... Anakku Azhar tu boleh nampak rupanya.. Isteriku memanggil namaku (aku yang sedang nyenyak tidur zzZZ) dan memberitahu akan perkara itu.

Aku dapat merasakan kehadiran tetamu yang tidak diundang itu...tidak dapat dilihat dengan mata kasar tetapi dapat dirasai kehadirannya.. Kanak-kanak yang tidak berdosa, Allah bukakan hijab membolehkan mereka melihat makhluk halus.

Aku ke dapur dan tuangkan air bacaan Yassin ke dalam bekas, aku bacakan surah Al-Fatihah, 3 Qul, dan Ayatul Qursi dan hembuskan pada air itu. Seterusnya, sambil membacakan Ayatul Qursi, aku renjiskan air bacaan Yassin itu ke setiap penjuru bilik dan rumah.

Alhamdulillah.. kehadiran makhluk tu sudah tidak dirasai...

p/s: entah dari mana tetamu yang tidak diundang tu datang... macam2 hal.. nak datang pun, datang la siang2... ni aku tengah lena diulit mimpi yang indah-indah... kacau daun betul...

7 comments:

Mama Kembar 3 said...

ishh scary...nasib baik tak dikacaunya si kembar kan.

~: nisa :~ said...

seramnya... nasib baik tak melarat, sekejap je..

AzharAzfar said...

tu la...alhamdulillah..dorg ok. sebelum ni pun ada gak dorg kena kacau.. si Azhar tu sampai mutah2 dan dan tak nak makan... tp bila dah bawa gi berubat..Alhamdulillah ok..

nur said...

ow tipu ye...kata xde ape pun kacau...
MK3-mg scary la..azhar siap bulat mata yg jenis xnk pejam tu. bacakan pepe yg patut...bru ok. tp bile lain mcm je rasa pe lagi kejut si ayah ler...tu pon bole kata xde benda la... azhar still pandang2 lagi tu..uish

Huszaini said...

kena carik pendinding nih.. moga takde yang kacau lagi..

arianaarisya said...

ngerinya...harap2 twin i takde la nampak macam2... isshh.. nauzubillah... thanks share ye..mana tau esok2 berguna cara u..

AzharAzfar said...

dulu lagi la..masa umur dorg 3 bulan.. malam jer nangis tak benti..ketakutan.. siap jiran tu datang rumah tolong dokong kembar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...